Els Ports (2): Els Estrets i el barranc de la Cova del Moro

Deixem el cotxe a l'entrada dels Estrets, en un aparcament on n'hi caben uns quants. Els Estrets és una passejada molt bonica, les moles, el riu... El camí està molt intervingut, pensat perquè hi puguin accedir tot tipus de persones. Li treu un xic d'encant a la natura però s'entén, és un lloc força turístic i familiar. En arribar als cartells on el corriol es creua amb la pista asfaltada, s'acaba la part més bonica dels Estrets i nosaltres allarguem l'excursió enfilant cap al sud, direcció el Coll de Xató. La nostra idea era baixar pel corriol del Barranc de la Cova del Moro. Ben aviat, però, ja veiem que ni camí ni corriol: aquesta ruta no la deu fer ningú de fa temps. Però tenim temps, i sense opció de perdre's, amb paciència (hem fet de senglar més d'un cop i tirat pel mig del sota-bosc), es pot anar baixant pel torrent i descobrint precioses gorgues. Només en un parell de cops hem hagut de desviar-nos per evitar dos bonics salts d'aigua. Són pocs quilòmetres però el ritme és per força ben lent.
Arribant al Barranc Gros, el paisatge s'obre i és més fàcil seguir riu a baix. I finalment, girem i seguim Riu dels Estrets amunt fins arribar al cotxe.