El Costabona-Canigó-Costabona

 O no ben bé. Perquè si bé el pla original pintava molt bé ens hem hagut d'adaptar.
Aquesta travessa hi ha gent alguns s'atreveixen amb un dia (uf!), però gairebé tothom la fa en dos dies (dormint al refugi de Marialles). Però en cas de que vagis amb gos, l'opció queda limitada a fer nit en un refugi lliure o bé a dur tenda.
 Nosaltres optem per la tenda, i aprofitant el cap de setmana llarg, fer la ruta en tres dies per agafar-nos-ho amb calma i gaudir de l'excursió amb tranquil·litat. Però... si bé esperàvem núvols durant bona part del divendres i dissabte, el cert és que van ser constants i espessos. Vam caminar entre la boira. Quina llàstima perdre's la vista! I és clar, optem per fer els camins més marcats i fresats, deixant de banda la bonica volta teníem planejada.
Però no cal fer-s'hi mala sang, un altre dia serà. Nosaltres anem i venim, però les muntanyes segueixen allà.

 La curiositat i sorpresa de l'excursió va ser una altra, però. Tot baixant direcció a Marialles, ens creuem amb diversos grups. En un moment determinat, un noi es queda mirant-me i em diu: "Perdona, ets en Quim Bou?"
I jo em vaig quedar: com? què?
Resulta que el jove Aniol és un gran lector de còmics i em va reconèixer. Quina casualitat!
Em va fer molta il·lusió. Espero que l'Aniol i els seus pares acabessin de passar una bona excursió al Canigó! Muntanyes i còmics, una bona combinació :)

Sortim de la Collada Fonda, sota el Costabona
La Portella de Rojà
El Pla de la Llipodera
El refugi de Marialles
El Pla del Cadí
De tornada, un dels pocs moments amb vistes
Les Esquerdes de Rojà
El Costabona i des de les Fonts del Tec
El Canigó des del Costabona
Baixant cap a la Collada Fonda

Comentaris