Antics treballs d'humor-surrealista per a l'Editorial Casals

 Una de les feines a que em dedico habitualment és a la il·lustració de llibres de text. N'he fet per diverses editorials i de diferents importàncies, des d'un parell d'il·lustracions petites a tot un llibre. És una feina maca i exigent, ja que t'obliga a dibuixar coses molt concretes i molt sovint en poc espai. I no es sol tenir gaire temps!
Ara fa uns dies, fent endreça de l'arxiu personal, em vaig trobar amb aquestes pàgines fetes per a l'Editorial Casals ja fa gairebé deu anys. Són excepcions d'aquesta feina: de vegades, molt poques vegades, necessiten un còmic sobre un tema concret però et deixen llibertat per desenvolupar-lo com més et vingui de gust. I, com sol passar en aquests casos, se'm desperta una vena d'humor-surrealista que no puc control·lar.

 En el primer cas, es tractava de fer un personatge per a dos còmics en que la mainada havia de dibuixar la darrera vinyeta. Era per mainada força petita, o sigui que havia de ser força fàcil... I vet aquí que neix El Capità Raspall!




  Un altre cas. Aquí es tractava de fer d'un mini-còmic de sis vineytes on s'expliquessin els cinc sentits. Super-tenedor a l'atac!

 I finalment, aquest no recordo de què havia d'anar. Era per a alumnes més grans. Com us podeu imaginar, m'ho vaig passar d'alló més bé fent-lo!

Què deurien pensar els alumnes en trobar-se aquests còmics enmig del seu llibre de text? Espero que els agradés com a mi m'agradava mirar les il·lustracions dels meus llibres quan anava a col·legi.
I, finalment, no puc sinó agraïr als editors i coordinadors de Casals que em deixèssin tanta llibertat per fer aquests còmics surrealistes i que, encara a hores d'ara, somric en llegir-los!

Comentaris