"Les espardenyes del pastor" , mini-còmic de l'Orn (i 4)

I, finalment, el còmic acabat. Tal i com vaig dir a la primera entrada dedicada a aquest còmic, he utilitzat de "fons" una textura de paper de color. M'agrada molt aquest efecte que li dóna força calidesa. I també queda molt bé el contrast amb les pinzellades de blanc.
Afegeixo els textos de la pàgina perquè surtin traduïts per qui ho desitgi.


PÀGINA 1

  1. Disculpi?
  2. Acaba de dir-me que...
  3. ... les meves espardenyes de pastor són polloses?
  4. Exacte. Fan fàstic, vailet.
  5. Ja, miri... Veig que és un expert en calçat.
  6. Miri com aquests segueixen el seu camí, viatger.
  7. Hi ha gent que tenim feina menant un ramat de caragols.
  8. Passa res, fill? Què vol aquest home?
  9. No pasa res, mare. Hi ha gent ben estranya, al món... 
------------------------------------------------------------------------------------

PÀGINA 2

  1. Sí, però pocs amb unes espardenyes tan miserables i fatigoses.
  2. Suposo que és el màxim que pot aspirar un miserable pastor de caragols llefiscosos.
  3. Escolti! S'està passant de la ratlla!
  4. Una mica de respecte o...!
  5. Respecte? Per uns pollosos, que viuen entre baballes i pols?
  6. Què passa...? Qui és vostè?
  7. Mare! Aquest home no para de... de...
  8. Aquesta dona pollosa és la teva mare?
  9. Ara veuràs, vell idiota...!
------------------------------------------------------------------------------------
 
PÀGINA 3 
  1. Què...?
  2. Què ha passat?
  3. Ni tan sols he vist el teu moviment! Jo...!
  4. Fill, prou que has vist que aquest desconegut t'estava provocant... I tot i així, hi has caigut de quatre grapes.
  5. No és rival per a tu. Qui sou i què voleu?
  6. Ha, ha! Et prego que acceptis les meves més sinceres disculpes, jove. El que he dit eren només ximpleries. Em perdones?
  7. No ets rencorós, això està bé.
------------------------------------------------------------------------------------

PÀGINA 4  
  1. Mare, qui és aquest...?
  2. Noarn, ves a vigilar el ramat. Ara vindré.
  3. Però, mare...!
  4. Vols passar-te la nit perseguint caragols? Va, ves!
  5. No és just...
  6. I ara, em direu què voleu del meu fill?
  7. Ha, ha! Res de dolent. Vaig sentir a parlar d'una gran guerrera que havia abandonat el seu clan i la cort per fer d'humil pastora de caragols per la sabana. Un canvi social... considerable.
  8. És clar que més curiositat em desperatava el seu fill, de pare estranger i desconegut. Un gos pelut del nord a la sabana...
  9. Encara no m'he respost!
  10. Ha, ha! No, és cert.
------------------------------------------------------------------------------------
PÀGINA 5

  1. Volia comprobar com és que un fill mascle haguès heredat la raça del seu pare, i no de la mare, com és llei natural...
  2. ...a no ser, és clar, de casos excepcionals... com els berserkers, per exemple.
  3. Vos...? Sou un mestre guerrer sense clan... Un guepard... No sereu...?
  4. Em pregunto si el meu antic deixeble està bé...
  5. ... i si sap que té un fill berserker, també. Suposo que no.
  6. Sí. Ho he notat. D'aquí a uns anys, se li depertarà la furia.
  7. Per això l'has allunyat de la cort i la resta de la gent?
  8. A la cort... No resultava fàcil, fill sense pare, de raça estranya... I a més...
  9. L'estàs educant i entrenant bé.
  10. Si no fos un berserker, li auguraria un futur brillant com a guerrer.
  11. Què? Què insinueu?
  12. Que d'aquí a uns anys li caldrà un mestre, no una mare. Un que el sàpiga entrenar a control·lar l'ira.

------------------------------------------------------------------------------------


PÀGINA 6


  1. Vos...? Us esteu oferint per...?
  2. He de fer un llarg viatge. Tardaré uns quants mesos, potser més d'un any...
  3. Quan torni, us buscaré.
  4. M'enduré el teu fill i l'entrenaré com vaig fer amb el seu pare.
  5. Sí. crec que serà millor alumne i tot. No se'l veu tan tossut! Ha, ha...!
  6. A reveure, pastora de caragols!
  7. Mestre! El seu pare... no en sap res i així ha de continuar.
  8. Us agraeixo i acceptaré honrada la vostra oferta, però...
  9. Però si torneu a posar la mà sobre el meu fill davant meu...
  10. ... us les veure amb mi...

Comentaris