L'Ornis al Cavall Fort nº1204


 I vet aquí una nova pàgina de l'Ornis que ha sortit publicada al Cavall Fort. Aquest cop, la idea em va venir suggerida per... Ep! No puc explicar la idea sense explicar el final de la pàgina. O sigui que... Ho deixo en un misteri!

Ara que fa poc que he tornat d'unes petites vacances a la vall de Cardós. I sabeu en quin poble he estat? A Esterri de Cardós. L'any passat érem a Esterri d'Àneu...
I si per casualitat algú és molt fan del personatge i s'hi ha fixat, l'Ornis viu... al Comptat d'Esterri! Casualitat? No ben bé. M'agraden especialment els noms "pre-romans" (els que us hagueu fixat en un mapa de qualsevol zona del Pirineu ja m'enteneu). En Josep de Casa Borrut ens va explicar que, segons en Joan Corominas, Esterri significa "lloc tancat" o "lloc fortificat". I sí, tot i que ara costa de distingir, a Esterri de Cardós hi havia hagut una enorme torre. I a Esterri d'Àneu hi ha les restes d'un castell.
I per acabar de decidir-me, visc prop del riu Terri. Terri, com el Ter, o el Ser, el Tec, o el Tet... són noms de rius que sempre m'han agradat, també.
Així que, quan vaig haver de triar un nom pel comptat on vivia l'Orn/Ornis... Em va semblar perfecte "Esterri".






 M'encanten aquestes cases i pobles del Pirineu, amb les seves entrades, parets, carrers escalonats... es nota quan dibuixo el poble de l'Ornis, crec. No copio cap foto concreta, però miro d'inspirar-me en la realitat.

Esterri de Cardós
Esterri de Cardós
Aineto
Arrós de Cardós

Comentaris